برای مشاهده محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد

انواع توالت فرنگی و ایرانی

نوشته شده در 2 Years پیش
مورد پسند0

چه نوع از توالت فرنگی و ایرانی خریداری کنیم؟

 

سرویس بهداشتی یکی از بخش‌های مهم ساخت و یا بازسازی ساختمان می باشد. شاید در گذشته حساسیت کمتری برای خرید لوازم سرویس بهداشتی بود و سرویس بهداشتی خانه‌ها تنها یک توالت ایرانی ویک روشویی را داشت. اما با گذشت زمان لوازم سرویس بهداشتی هم تغییراتی کرد، توالت فرنگی به بازار آمد و بیشتر پزشکان توصیه کردند که از این مدل توالت استفاده کنند تا آسیب کمتری به ستون فقرات وارد می‌کند. امروزه در اکثر خانه‌ها به خصوص خانه‌هایی که در چند سال اخیر ساخته شده است، در سرویس بهداشتی  علاوه‌بر توالت ایرانی، دستشویی فرنگی نیز وجود دارد. لوازم سرویس بهداشتی تنوع زیادی پیدا کرده از انواع روشویی کابین‌دار و بدون کابین تا انواع دستشویی فرنگی و ایرانی. وقتی برای خرید لوازم سرویس بهداشتی به بازار بروید با انواع پیشنهادها مواجه می‌شوید، مثلا توالت فرنگی دیواری یا زمینی و...

در ادامه مقاله انواع توالت ایرانی و فرنگی را توضیح می‌دهیم.

در این چند سال پزشکان به خصوص به افراد سالمند توصیه می‌کنند که از توالت مدل فرنگی استفاده کنند، با وجود این توصیه هنوز استفاده از توالت ایرانی متداول‌تر است و معمولا سرویس بهداشتی که توالت ایرانی دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. در بیشتر خانه‌ها توالت‌های فرنگی در گوشه حمام قرار دارد.

 

توالت ایرانی

خرید توالت ایرانی مناسب

اگر قصد دارید سرویس بهداشتی منزل‌ تان را بازسازی کنید و سنگ توالت ایرانی را تعویض کنید، هنگام خرید سنگ توالت ایرانی توجه به نکاتی مانند ابعاد سنگ توالت، نوع آبریز، ارگونومی و جنس سنگ مهم است.

زمان خرید توالت ایرانی باید طول و عرض و عمق کاسه توالت را متناسب با سرویس بهداشتی انتخاب کنید تا زمان نصب به مشکل برخورد نکنید. از نکات مهم هنگام خرید توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی توجه به جنس سنگ و ضریب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ایرانی از چینی بهداشتی است، چینی بهداشتی با کیفیت میزان جذب آب آن کمتر از یک درصد است. سنگ‌های بی‌کیفیت توالت‌های ایرانی میزان جذب آب بالایی دارند که باعث تجمع آلودگی می‌شود و بستر مناسبی برای رشد میکروب و قارچ است و در نتیجه بوی نامطبوعی سرویس بهداشتی خواهد داشت.

سطح توالت ایرانی باید صاف و کم موج، براق و شفاف باشد، ضخامت لعاب باید مناسب و با کیفیت باشد. لعاب‌های بی کیفیت، مات و نازک در برابر شستشو و ساییدگی مقاومت کمی دارند.

یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید سنگ توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی توجه کرد، نوع آبریز یا ریم است. توالت‌های ایرانی دو نوع آبریز باز و آبریز بسته دارند.

 

از نکات مهم هنگام خرید توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی توجه به جنس سنگ و ضریب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ایرانی از چینی بهداشتی است، چینی بهداشتی با کیفیت میزان جذب آب آن کمتر از یک درصد است.

 

از دیگر مواردی که هنگام خرید سنگ توالت ایرانی باید به آن توجه کرد، طراحی ارگونومیک آن است. تعدادی از کارخانه‌های تولید چینی بهداشتی مانند مروارید، سنگ توالت طبی و ارگونومی طراحی کرده‌اند. توالت ایرانی ارگونومی و طبی میزان فشاری که به کمر، زانوها و مچ پا وارد می‌شود را کاهش می‌دهد و آسیب کمتری به مفاصل و ستون فقرات وارد می‌شود.

توالت ایرانی در کشورهای آسیایی نیز استفاده می‌شود و به همین دلیل به توالت آسیایی نیز شناخته می‌شود.

توالت فرنگی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم استفاده از دستشویی مدل فرنگی را پزشکان توصیه می‌کنند و امروزه در سرویس بهداشتی اکثر خانه‌ها توالت فرنگی وجود دارد. اما اگر منزل شما هنوز سرویس بهداشتی ندارد و قصد دارید دستشویی فرنگی نصب کنید و یا به دلایل مختلفی می‌خواهید دستشویی فرنگی سرویس بهداشتی را تعویض کنید. لازم است با انواع دستشویی فرنگی و ویژگی‌های آن آشنا باشید. دستشویی فرنگی از نظر شکل و فرم، جنس، رنگ، محل قرارگیری و… انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی و توضیح انواع دستشویی فرنگی می‌پردازیم.

 

نوع خروجی دستشویی فرنگی با توجه به طبقه‌ای که سرویس بهداشتی در آن قرار دارد انتخاب می‌شود. خروجی دستشویی فرنگی سرویس بهداشتی در طبقات همکف ساختمان به شکل S است، در این طبقات لوله‌کشی زیر توالت به سمت زمین وجود دارد.

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی یک تکه

در مدل یک تکه، مخزن و کاسه توالت سر هم و به یکدیگر متصل هستند. این نوع توالت به صورت یک تکه قالب‌گیری شده است. شستشوی این مدل توالت یک تکه راحت‌تر است. ابعاد استاندارد این مدل شامل: طول ۵۳ الی ۷۸ سانتی‌متر، عرض کمتر از ۵۰ سانتی‌متر است،  ارتفاع کاسه در مدل یک تکه از زمین بین ۳۵ تا ۴۱ سانتی‌متر و عمق آنها حدود ۶۸ الی ۷۶ سانتی‌متر است. دستشویی فرنگی یک تکه قیمت بالاتری نیز دارد.

توالت فرنگی دو تکه

در دستشویی فرنگی دو تکه مخزن و کاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب می‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌های فرنگی دو تکه  سخت ‌‎تر است ولی نسبت به یک تکه قیمت کمتری دارند. ارتفاع توالت دو تکه نسبت به یک تکه بیشتر و حدود ۶۶ تا ۸۲ سانتی‌متر است ولی سایر ابعاد مدل دو تکه با یک تکه برابر است.

 

در دستشویی فرنگی دو تکه مخزن و کاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب می‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌های فرنگی دو تکه  سخت ‌‎تر است ولی نسبت به یک تکه قیمت کمتری دارند.

در فروشگاه آنلاین چلونگر میتوانید انواع توالت فرنگی و توالت ایرانی را مشاهده کنید و سپس خرید خود را انجام دهید.فروشگاه اینترنتی چلونگر یکی از ارائه دهندگان کالای تخصصی ساختمانی می باشد.

 

منو

ورود

اینستاگرام

واتساپ

تنظیمات

Create a free account to save loved items.

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست خواسته ها ایجاد کنید.

ورود