برای مشاهده محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد

شیرآلات چشمی

نوشته شده در 2 Years پیش
مورد پسند1

است در این نوع شیرآلات پیشرفت به صورتی است که برای استفاده از این شیرآلات چشمی نیازی به تماس دست نیست .
ولیکن این اختراع نیز مانند دیگر اختراعات بشر دارای مزایا ومعایبی است .

نحوه کار شیرآلات چشمی به چه گونه ای است؟


شیرهای چشمی را با نام شیرآب اتوماتیک یا شیر آب الکترونیکی نیز می شناسند این شیرها دارای چهار بخش اصلی هسنتند .
که شامل شیر کنترل برقی ، منبع تغذیه، حسگر الکترونیکی و بدنه شیر می باشند این اجزاء جزو اجزای اصلی و جدا ناپذیری شیرهای چشمی هستند که با توجه به نوع ساخت و امکاناتی که کارخانه های تولید کننده مختلف در اختیار شما توسط این شیرهای چشمی قرارمی دهد متفاوت است.


1) شیرکنترل برقی : یک قسمت از شیر می باشد که وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب را به وسیله برق برعهده دارد به طور مثال برخی از کارخانه ها از موتورهای دنده ای در این قسمت از دستگاه برای قطع و وصل آب استفاده می نمایند.


2) منبع تغذیه : همانگونه که برای شما بیان شد برای قطع و وصل کردن جریان آب در شیرهای چشمی از شیر برقی استفاده می گردد این شیرها برای کار کردن نیاز به یک منبع تغذیه الکتریکی دارد در بیشتر شیرهای چشمی برای منبع تغذیه از جریان برق استفاده می شود و برای موقع قطع برق از یک باطری در این شیرها استفاده شده است.


3) حسگرالکترونیکی : این قسمت از دستگاه حضور اجسام و اشیاء را در اطراف شیر چشمی حس کرده و دستور قطع و وصل جریان آب را به شیر برقی می دهد.


4) بدنه شیر : قسمت خارجی شیر همان بدنه شیر است که ما ان را می بینیم والباقی قسمت های شیر چشمی در داخل بدنه آن قرار دارند.


درکل می توان گفت که اساس کار شیر آب چشمی بدین نحوه می باشد که ابتدا حسگر الکترونیکی نصب شده بر روی شیر وجود شیء خارجی در جلوی خود را حس می کند و دستور باز کردن جریان آب را به شیر می دهد و جریان آب وصل می گردد البته باز شدن جریان آب برای مدت زمان مشخصی است که قابل تنظیم می باشد و پس از اتمام مدت زمان مشخص شده از سمت مدار دستگاه دستور قطع جریان آب صادر می شود و با این دستور جریان آب قطع می شود که تمامی این مراحل جزء مزایای شیرآب چشمی است و به خاطر همین موضوع دیگر نیازی به تماس دست برای باز و یا بسته کردن شیر آب نیست .

انواع و اقسام شیرهای الکترونیکی

شیرهای الکترونیکی به دو دسته اصلی تقسیم می شود

1) شیرهای چشمی
2) شیرهای لمسی یا تاج

درکل می توان گفت که در بین شیرآلات چشمی دسته بندی خاصی وجود ندارد عملکرد تمام این شیرها یه یک گونه است و تنها تفاوت در شیرهای چشمی در نوع حسگر های آنان می باشد .
حسگر شیرهای چشمی به دو دسته تقسیم می شود


1: نسل قدیمی
2: نسل جدید


نسل قدیمی : در تولید این شیرها حسگر نوری برای قطع و وصل آب استفاده می گردید که در این نوع نواقص و مشکلاتی بود که باعث نادیده گرفتن مزایای این شیرهای چشمی می شد . به طور مثال می توان تاثیر نور محیط برحسگراشاره کرد.


نسل جدید : در ساخت و تولید شیرهای نسل جدید حسگرهای مادون قرمز IR کار کردند که در این نوع شیرها یک گیرنده و یک فرستنده در کنار هم برروی شیر نصب گردید تا هنگام حضور شیء خارجی سیگنالی که گیرنده دریافت می کند تغییر نماید و حسگر متوجه حضور شیء خارجی گردد که این از مزایای شیر آب چشمی است.


از مزایای دیگر این شیرها رضایتمندی استفاده کنندگان از این نوع شیرها می باشد . مزایای بعدی صرفه جویی در مصرف آب است که مصرف آب را در حالت عادی 5 درصد کاهش می دهد . و یکی از مهمترین مزایای استفاده از شیرهای چشمی استفاده از آن بدون نیاز از دست است که بیماری هایی که ازطریق تماس دست با شیر های معمولی منتقل می شود در این شیرهای چشمی به صفر می رسد .

موارد مصرف شیرآب چشمی


موارد استفاده از این شیرهای چشمی استفاده از آنان در اماکن عمومی برای آب خوری و روشویی است از این شیرها می توان در منزل نیز استفاده کرد که بیشترین استفاده آن در منزل به عنوان شیر روشویی مورد بهره قرار می گیرد .

مقالات مرتبط

منو

ورود

اینستاگرام

واتساپ

تنظیمات

Create a free account to save loved items.

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست خواسته ها ایجاد کنید.

ورود