برای مشاهده محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد

تجهیزات گرمایش از کف ساختمان، انواع و مزایا

نوشته شده در 2 Years پیش
مورد پسند1

حرارت تشعشی یا گرمای تابشی، همان گرمایی است که به عنوان مثال از طرف یک بخاری در اتاق به شما می رسد و گرمای آن را حس می کنید. زمانی که گرمایش از طریق تشعشع در زیر کف ساختمان انجام شود، در اینصورت به آن سیستم گرمایش تشعشعی از کف و یا به اختصار، گرمایش از کف گفته می شود.

این سیستم مزایای متعددی دارد. به عنوان مثال کارایی سیستم گرمایش از کف نسبت به سیستم گرمایشی قرنیزی و یا موتور خانه بیشتر است. افرادی که آلرژی دارند، معولاً سیستم گرمایش از کف را به انواع دیگر ترجیح می دهند زیرا این لوازم ذرات آلرژی زا را مانند تجهیزات موتور خانه ای با فشار به اطراف پخش نمی کنند.

تجهیزات گرمایش از کفی که از مایعات برای انتقال حرارت استفاده می کنند، همچنین مقدار کمی از الکتریسیته را مصرف می نمایند که این نیز خود مزیتی برای خانه هایی که از شبکه برق جدا بوده و یا در مناطقی هستند که هزینه برق در آن قسمت ها گران است، به شمار می آید.

سیستم های گرمایش از کفِ آبی قادرند از منابع انرژی گوناگونی برای گرم کردن مایعات خود استفاده کنند، از جمله گاز استاندارد، جوشاننده هایی که با روغن یا چوب کار می کنند، هیتر های خورشیدی و یا ترکیبی از این منابع.

بر خلاف نام آن، سیستم گرمایش از کف، بسیار وابسته به میزان همرفت می باشد. همرفت فرایندی است که در طی آن حرارت ناشی شده از سطحی، به بالا رفته و بدین ترتیب به مناطق دیگر منتقل شده و مناطق دیگر خانه را نیز گرم می کند. این نوع سیستم های گرمایش به میزان قابل توجهی متفاوت با سیستم های گرمایش دیواری و سقفی هستند.

در زیر انواع تجهیزات گرمایش از کف برای شما شرح داده شده است.

انواع سیستم های گرمایش از کف

در مجموع سه نوع سیستم گرمایش از کف وجود دارد: سیستم های تهویه (در این سیستم ها، هوا وظیفه انتقال گرما را به عهده دارد)، سیستم های الکتریکی و سیستم های آبگرم. همچنین می توان این سیستم ها را بر اساس نحوه نصب نیز طبقه بندی نمود که انواع آن عبارتند از مارپیچ، دو طرفه یا ال (L)، چهارطرفه یا لوپ (Loop) و سه طرفه یا یو (U).

سیستم گرمایش از کف تهویه ای

هوا توانایی نگه داری مقادیر زیادی از گرما را ندارد؛ بنابراین از نظر اقتصادی برای ساختمان های مسکونی خیلی به صرفه نیستند، و به ندرت نصب می شوند. با اینکه می توان آنها را با سیستم های گرمایش هوای خورشیدی ترکیب کرد، همان سیستم ها فقط در روز کارکرد دارند که این نیز یکی دیگر از معایب سیستم های گرمایش هوایی محسوب می شود. با اینکه قبلاً تعدادی از سیستم های گرمایش خورشیدی اولیه، از سنگ هایی به عنوان نگه دارنده گرما استفاده می کردند، امروزه این راه اصلاً توصیه نمی شود؛ زیرا کاملاً بدیهیست که راه های بسیار ارزانتری برای گرم کردن خانه وجود دارد.

سیستم های گرمایش از کف الکتریکی

اینگونه سیستم ها معمولاً دارای تعدادی کابل الکتریکی در زیر کف ساختمان هستند. به دلیل هزینه نسبتاً بالای الکتریسیته، سیستم گرمایش از کف الکتریکی زمانی به صرفه است که شما علاوه بر آن ها از لایه بزرگ و ضخیم بتنی به عنوان کف استفاده کنید. اما در کنار آن شرکت ارائه دهنده این تجهیزات باید زمان های خاصی را برای استفاده از این سیستم تعیین کند، به اینصورت که در ساعات غیر از اوج مصرف شما بتوانید کف بتنی را گرم کنید و در صورتی که جرم حرارتی (این شاخصه میزان توانایی مواد مختلف در نگه داشتن گرما را مشخص می کند) کف به اندازه کافی بالا باشد، قادر است تا 8 الی 10 ساعت گرما را درون خود بدون نیاز به گرم کردن مجدد، نگه دارد. اینکار به میزان قابل توجهی، هزینه ای که باید برای گرم کردن سطح مورد نظر بپردازید را کاهش می دهد، به ویژه اگر در خارج از زمان اوج مصرف اقدام به اینکار نمایید.

سیستم گرمایش از کف آبی

این سیستم، رایج ترین و به صرفه ترین نوع می باشد. سیستم گرمایش از کف آبی یا رادیاتوری، آب گرم شده توسط دیگ جوشان را به درون لوله هایی که با الگوی خاصی در زیر کف خانه تعبیه شده هدایت می کند. در بعضی از این سیستم ها، کنترل جریان آب گرم در هر دور لوله از طریق پمپ و ترموستات دمای محیط خانه را تنظیم می کند. هزینه نصب سیستم گرمایش از کف آبی، با توجه به مکان، اندازه خانه، نوع نصب، جنس کف و دستمزد متخصصان و کارگران متفاوت است.

فرقی نمی کند برای سیستم گرمایش از کف خود از کابل یا لوله استفاده کنید، چیدمان آن ها تقریبا مانند همدیگر است. در نوعی از چیدمان که رایج تر از انواع دیگر بوده، لوله ها یا کابل ها توسط کف پوشانده شده و قدیمی ترین انواع چیدمان نیز می باشند.

کابل ها و لوله ها را می توان درون صفحات بتنی ضخیم یا درون لایه نازکی از بتن، سنگ گچ که در بالای فونداسیون کف قرار گرفته، نصب نمود. اگر از بتن استفاده کرده‌اید و سطح کف جدید بر روی زمین سختی قرار ندارد، به دلیل وزن اضافه شده بهتر است تکیه گاه های بیشتری در زیر آن قرار دهید. همچنین یک مهندس باتجربه باید میزان ظرفیت کف خانه برای نگه داشتن تعداد زیادی از لوله را بررسی نماید.

منو

ورود

اینستاگرام

واتساپ

تنظیمات

Create a free account to save loved items.

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست خواسته ها ایجاد کنید.

ورود