برای مشاهده محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد

نکات مهم در نصب شیرآلات بهداشتی

نوشته شده در 2 Years پیش
مورد پسند0

نکات مهم در نصب شیرآلات بهداشتی

قطع کننده و وصل کننده های جریان آب که در انتهای لوله های آب مجتمع قرار دارند و وظیفه ی تنظیم و ترکیب و توزیع آب گرم و سرد را برعهده دارند، شیرآلات در طرح ها و انواع مختلفی در آشپزخانه، سرویس های بهداشتی حمام و توالت و سایر مکان های مورد نیاز نصب می گردند.

از اقسام قدیمی و جدید شیرآلات میتوانیم به  نوع ساده، کلاسیک، پدالی، چشمی و اهرمی را نام برد که هریک بسته به انتخاب شما در رنگ و ظاهر و نمونه های مختلف با قیمت ها و مزایا و معایب مخصوص به خود وجود دارند و همچنین برندهای مختلف ایرانی و خارجی از شیرآلات در بازار موجود می باشند.

شیرآلات چشمی به دلیل مزیت هایی که دارند و جدید بودنشان بسیار مورد توجه قرار دارند.

آلیاژهای شیرآلات از جنس فلز برنج و سرب خشک می باشند که روکش آنها متفاوت  و مختلف است، روکش های به کار رفته معمولا از جنس برنز، مس، استیل و برنج می باشند.

یکی از خدمات ما عرضه وسایل کاربردی و تخصصی ساختمانی و شیرآلات می باشد، برای اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه های بیشتر به سایت چلونگر سر بزنید.

ارتفاع نصب شیرآلات بهداشتی

متاسفانه بسیاری از نصاب ها به ارتفاع مجموعه شیرآلات بهداشتی توجه خاصی ندارند. غافل از اینکه ارتفاع کم باعث مشکلاتی در ستون فقرات و گردن می شود. زیرا بلند بودن و یا کوتاه بودن محل نصب شیرها برای افرادی که مرتبا با آنها سر  و کار دارند باعث می شود یا زیاد خم شوند و یا در دسترسی مشکل داشته باشند.

به همین دلیل یکی از بیشترین  سئوالاتی که همواره پرسیده می شود ارتفاع نصب شیرآلات بهداشتی و تجهیزات حمام و توالت و…. می باشد. این موضوع تا جایی اهمیت دارد که اگر به خوبی استاندارد مورد نیاز رعایت نشود می تواند در آینده مشکلات نصب و همچنین دکوراسیون خانه را نیز به همراه داشته باشد.

آنچه که اهمیت دارد این است که در زمان لوله کشی آب استاندارد های تعبیه شیرآلات بهداشتی در نظر گرفته شده باشد. از این نظر که امروزه با طراحی صفحه هایی استاندارد برای جانمایی شیر ها کار تعبیه مکان شیر ها راحت تر شده خیلی از نظر فاصله در نظر گرفته شده برای شیر های پیسوار و یا رادیاتور ها و … نگرانی نداریم.

این صفحات در اندازه های مناسب تولید می شوند و تنها کافی است که سر لوله ها با اتصالات نصب شیرها به این صفحات اتصال داده شوند تا استاندارد فواصل از نظر باز بودن و یا پهنا رعایت شود. این صفحات در اندازه های ۵۰ سانتی ، ۳۰ سانتی ، ۱۵ سانتی و ۵ سانتی طراحی می شوند که هر کدام برای نصب شیر ها در فواصل مشخص کاربرد دارند.

بطور مثلا برای نصب شیرهای پیسوار فاصله ۳۰ سانتی متری از دیوار استاندارد است که با نصب زانوهای شیر های پیسوار بر روی این صفحات و نصب لوله ها به این شیرها مشکل اندازه دهانه مرتفع می شود و تنها کافی است بصورت تراز بر روی دیوار نصب شود. از صفحات ۵۰ سانتی متری برای رادیاتور ها و حوله خشک کن استفاده می شود و از صفحات ۵ سانتی متری برای شیرهای تکی.

با انتخاب این صفحات شابلونی اطمینان پیدا می کنیم که فواصل نصب شیرآلات به خوبی رعایت شده اند.

برای دیدن نمونه های مختلف شیر آلات بهداشتی و کالاهای کاربردی ساختمانی به سایت چلونگر سر بزنید.

مقالات مرتبط

منو

ورود

اینستاگرام

واتساپ

تنظیمات

Create a free account to save loved items.

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست خواسته ها ایجاد کنید.

ورود